Οι υποψήφιοι οφείλουν να έχουν υπόψη τους:
- Ότι κανένα τμήμα - με εξαίρεση τα στρατιωτικά, αστυνομικά - δεν μπορεί να εγγυηθεί με σιγουριά την πλήρη και άμεση αποκατάσταση των πτυχιούχων του.
- Η επιλογή σπουδών με στενά οικονομικά κριτήρια και τις προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης, όχι μόνο δεν βοηθά στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας, αλλά είναι και επισφαλής, αφού η αγορά εργασίας συνεχώς αλλάζει. Από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι τη δυνατότητα ένταξης στην αγορά εργασίας θα έχουν περάσει επτά έως δέκα χρόνια (πτυχίο-μεταπτυχιακό και στρατός για τους άντρες).
- Oι μεταπτυχιακές σπουδές αποτελούν την άτυπη τεταρτοβάθμια εκπαίδευση και δίνουν τη δυνατότητα σε κάποιον απόφοιτο να εξειδικευτεί και να αποκτήσει καλύτερες προοπτικές.
- Η συνέχιση των σπουδών αποτελεί σημαντικό βήμα για την επαγγελματική σταδιοδρομία. Γιατί μπορεί να υπάρχουν υψηλά ποσοστά ανεργίας πτυχιούχων, ωστόσο, όσα περισσότερα εφόδια και τίτλους σπουδών έχει κάποιος τόσο περισσότερο αυξάνει τις ελπίδες για επαγγελματική αποκατάσταση. Πάντως τα ποσοστά ανεργίας είναι ακόμα πιο αυξημένα στους αποφοίτους του Δημοτικού και της Μέσης Εκπαίδευσης.
- Η επιλογή σπουδών και επαγγέλματος δεν μπορεί να είναι μονοδιάστατη και να υποτάσσεται σε μια οικονομική αντίληψη, αλλά να καθορίζεται από ποικίλα κριτήρια, έτσι ώστε να εκφράζει και να διαμορφώνει θετικά την προσωπικότητα κάθε ατόμου. Εξάλλου η προσωπικότητα «μετράει» μερικές φορές περισσότερο από το «χαρτί» στην προσπάθεια εξεύρεσης εργασίας. Επιπλέον βοηθάει έναν νέο να βλέπει πιο γρήγορα και πιο καθαρά τι γίνεται στην κοινωνία και στην αγορά, ώστε να παίρνει πιο σωστές αποφάσεις για τις επιλογές του και για τη στάση του απέναντι στα προβλήματα
Οι εκπαιδευτικός όμιλος ACTIVUM, παρέχει σε όλα τα εκπαιδευτήρια την δυνατότητα με την πραγματοποίηση ειδικών test, να βρουν τις κλίσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της προσωπικότητας κάθε μαθητή που εκπαιδεύεται σε αυτά.
Τα παρεχόμενα test είναι αξιόπιστα το test επειδή έχουν σταθμιστεί στην ελληνική πραγματικότητα. Ειδικά το test Επαγγελματικού προσανατολισμού θα πρέπει:
- να διαπιστώνει τις κλίσεις, τα ταλέντα, τις ικανότητες και δεξιότητες που κατέχει ένα άτομο, καθώς και το επίπεδο στο οποίο τα κατέχει,
- να διαπιστώνει την ανταπόκριση στις απαιτήσεις που προκύπτουν από συγκεκριμένο εργασιακό περιβάλλον,
- να ελέγχει αν το ήδη επιλεγμένο ή ασκούμενο επάγγελμα ή ειδικότητα ταιριάζει στην προσωπικότητα, στις πραγματικές ικανότητες - δεξιότητες, καθώς και στις επαγγελματικές κλίσεις του ατόμου,
- να εντοπίζει εναλλακτικές επαγγελματικές δυνατότητες και
- να προτείνει αξιόπιστες προτάσεις επιλογής εργασιακών κατευθύνσεων & εξειδικεύσεων.
Test εύρεσης κλίσεων για μαθητές Δημοτικού & Γυμνασίου
Απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού & Γυμνασίου (έως 13 ετών)
Οι απαντήσεις στο τεστ, αναδεικνύουν την προσωπικότητα του παιδιού, τα χαρίσματά του, τις ιδιαίτερες κλίσεις του, τη αυτοεκτίμηση, την δυνατότητα ελέγχου του εαυτού του και του περιβάλλοντος και τέλος αποκωδικοποιεί τον τρόπο που λαμβάνει τη γνώση, αναλύει και συνθέτει την πληροφορία και τελικά μαθαίνει. Μέσα από την εξατομικευμένη συμβουλευτική που ακολουθεί, το παιδί μπορεί να αρχίσει να αναλύει και να κατανοεί τη συμπεριφορά του, να προσδιορίσει ευρύτερα επαγγελματικά πεδία που το ενδιαφέρουν, να αναβαθμίσει την εικόνα που έχει για το άτομό του και τέλος «να μάθει πώς να μαθαίνει».
Test επαγγελματικού προσανατολισμού για μαθητές Γυμνασίου & Λυκείου
Απευθύνεται:
- Σε μαθητές Γυμνασίου (από 14 ετών), προκειμένου να τους κατευθύνει και προσανατολίσει στην παραπέρα γυμνασιακή και λυκειακή πορεία, ενώ ταυτόχρονα δίνει απαντήσεις στο δίλημμα: Ενιαίο Λύκειο ή Ε.Π.Α.Λ.;
- Σε μαθητές της Α΄ Λυκείου, προκειμένου να τους δώσει έγκαιρη αλλά και έγκυρη λύση, στο δίλημμα επιλογής ομάδας προσανατολισμού σπουδών.
- Σε μαθητές της Β΄ Λυκείου, προκειμένου να ταυτοποιήσουν τις ιδιαίτερες κλίσεις και δεξιότητές τους με συγκεκριμένα επαγγέλματα, ώστε να λάβουν σωστές αποφάσεις σχετικές με την επιλογή του ενδεδειγμένου επιστημονικού πεδίου.
- Σε μαθητές της Γ΄ Λυκείου, προκειμένου να εντοπίσουν τα επαγγέλματα που ταιριάζουν στην προσωπικότητά τους, με ταυτόχρονη πληροφόρηση για τις αντίστοιχες σπουδές, ώστε με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους δελτίου, να λάβουν με ασφάλεια και σιγουριά, αποφάσεις που θα επηρεάσουν καθοριστικά το μέλλον τους.
Σε κάθε κράτος υπάρχει ένα εργασιακό μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο οι εργαζόμενοι καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Ιδανική εργασιακή σχέση, θεωρείται εκείνη κατά την οποία οι προσωπικές επαγγελματικές αναζητήσεις του εργαζόμενου ταυτίζονται με τις απολαβές (κοινωνικές , οικονομικές,..) που παρέχονται από τη εξάσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος καθώς και από το εργασιακό περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί.
Για να υπάρξει επίτευξη ιδανικής εργασιακής σχέσης, θα πρέπει να συνδυαστούν αρμονικά παράγοντες όπως η κλίση του ατόμου που αναζητά εργασία, οι ανάγκες της αγοράς εργασίας κατά τη χρονική στιγμή της επαγγελματικής αναζήτησης καθώς επίσης και οι παρεχόμενες δυνατότητες Σπουδών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.
Κάθε ένας από τους παράγοντες που αναφέρθηκαν θα εξεταστεί χωριστά και θα παρατεθούν στοιχεία, με σκοπό να δώσουν τη δυνατότητα στον αναγνώστη να μπορέσει να καταλήξει στη βέλτιστη επαγγελματική επιλογή.
Αγορά εργασίας
Ο ταχύτατος ρυθμός της τεχνολογικής εξέλιξης, η κοινωνική ανέλιξη όλου και μεγαλύτερου αριθμού νέων, καθώς και φαινόμενα άστοχων επαγγελματικών επιλογών δημιουργούν διάφορα προβλήματα σχετικά με την αγορά εργασίας, όπως αύξηση της ανεργίας, της ετεροαπασχόλησης, της υποαπασχόλησης και της εργασιακής περιπλάνησης και εν τέλει της μισθολογικής υποβάθμισης.
Η μισθολογική υποβάθμιση μεγάλου μέρους των νέων που εργάζεται στη χώρα μας, δημιουργεί προβλήματα τόσο στους ίδιους (ψυχολογικά, αδυναμία αυτόνομης οικονομικής επάρκειας,...), όσο και στις οικογένειες τους οι οποίες θα πρέπει να τους στηρίζουν οικονομικά.
Στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat) δείχνουν, ότι ο ένας στους τέσσερις Έλληνες νέους κάτω των 25 ετών είναι άνεργος και έτσι η Ελλάδα στις ηλικίες αυτές, έχει το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Συνεπώς, απαιτείται επανασχεδιασμός της επαγγελματικής αναζήτησης εκ μέρους των νέων, σύμφωνα με τον οποίο θα πρέπει να ληφθούν υπόψη, τόσο τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, τα ενδιαφέροντα, οι κλίσεις αλλά και οι ικανότητές των νέων, όσο και οι εξελίξεις στην αγορά εργασίας.