Περιγραφή
Το μάθημα της Έκθεσης και η παραγωγή λόγου αποτελεί συχνά προβληματικό πεδίο για τον μαθητή αλλά και για τον εκπαιδευτικό. Ο μαθητής συνθέτει διαφορετικά ηλικιακά χαρακτηριστικά, διαφορετικό επίπεδο γλωσσικής και επικοινωνιακής ικανότητας καθώς και διαφορετική πρακτική και κοινωνική εμπειρία. Ο εκπαιδευτικός βάσει αυτών των ιδιαιτεροτήτων πρέπει να προσδιορίσει τα ενδεικτικά διδακτικά υλικά και την ενδεικτική σειρά με την οποία θα ενταχθούν στην ενότητα διδακτικών δραστηριοτήτων.
Επιπλέον ο χαρακτήρας της αξιολόγησης του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας αποτελεί συχνά αμφιλεγόμενο σημείο. Πρόκειται για μια διαδικασία ανεξάρτητη απο τη διδασκαλία που χρονικά επακολουθεί ή αποβαίνει μια συνεχής, συμμετοχική και δυναμική διαδικασία που επαναλαμβάνεται στην προοπτική της βελτίωσης και όχι απλώς της βαθμολόγησης;
Η επιμορφωτική ημερίδα αναπαράγει γόνιμα τους προβληματισμούς αυτούς καλύπτοντας σφαιρικά κάθε διδακτική ανάγκη, ώστε
- να αναδειχθεί το μάθημα της Έκθεσης ως μέσο ανάπτυξης διαδράσεων που δίνουν τις κατάλληλες μαθησιακές ευκαιρίες σταδιακής ανάπτυξης γλωσσικών μηχανισμών και λειτουργιών,
- να προβληθεί η δουλειά του εκπαιδευτικού στο χώρο εργασίας του και
- να κατακτηθεί η εμπιστοσύνη γονέων και μαθητών.
Αρχικές θεματικές σεμιναρίου
- Αρχική - διαγνωστική αξιολόγηση (diagnostic). Ερωτήσεις διδακτικής πολλαπλών επιλογών από τη δεξαμενή και του ΑΣΕΠ.
- Τα κριτήρια αξιολόγησης μέσα από τα curricula (αναλυτικά προγράμματα σπουδών) και τις οδηγίες διόρθωσης.
- Ο εκπαιδευτικός ως ψυχοθεραπευτής, το παράδειγμα του μαθήματος της έκθεσης.
- Ένα παράδειγμα μετάγνωσης σε κριτήριο αξιολόγησης της έκθεσης στηριζόμενο στην γνωσιακή- συμπεριφοριστική θεωρία (μαθαίνω πώς να μαθαίνω ).
- Ο διαδραστικός πίνακας και το μάθημα της έκθεσης μέσα από πρακτικά παραδείγματα.
- Τα συστήματα αξιολόγησης στη γλώσσα στην Αγγλία, ΗΠΑ, Γαλλία , Γερμανία και Ιαπωνία. Σύγκριση με την ελληνική πραγματικότητα.
- Τελική - συνολική αξιολόγηση (summative), συμπεράσματα.
- Θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση- διατύπωση αποριών.
Διευκρινίσεις
Η παρουσίαση θα είναι εμπλουτισμένη με παραστατικό υλικό εμπέδωσης με τη μορφή διάδρασης και υλικό εξάσκησης.
Ως Πιστοποιημένο ΚΔΒΜ από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού, το εκπαιδευτήριο παρέχει αντίστοιχη βεβαίωση παρακολούθησης.
Μέσω της συμμετοχής στα εργαστήρια επιμόρφωσης συγκροτείται ένα εκπαιδευτικό δίκτυο πολυδιάστατης συνεργασίας.
Που θα πραγματοποιηθεί το Σεμινάριο;
Στον Πολυχώρο Εκπαίδευσης ΚΥΚΛΟΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (Αίθουσα Σεμιναρίων) Σαρανταπόρου 32, Περιστέρι
Πότε θα πραγματοποιηθεί το Σεμινάριο;
Ημερομηνία Διεξαγωγής: 3/4/2016 ΩΡΑ: 11π.μ.
Διάρκεια Σεμιναρίου
τέσσερις (4) ώρες
Εισηγητής
Δρ. Σταμάτης Γ. Κιούσης
Σύντομο βιογραφικό εισηγητή: Ο Δρ. Σταμάτης Γ. Κιούσης σπούδασε Φιλολογία, Ψυχολογία και Παιδαγωγικά και μετά από μεταπτυχιακές σπουδές με υποτροφία αναγορεύτηκε Διδάκτωρ Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Αθηνών με βαθμό Άριστα. Δίδαξε σε διάφορα πανεπιστημιακά τμήματα με κύριο γνωστικό αντικείμενο τα Παιδαγωγικά και τη σύγχρονη επίσημη Εκπαιδευτική Πολιτική και συμμετείχε σε νομοπαρασκευαστικές επιτροπές του Υπουργείου Παιδείας. Εργάστηκε και εργάζεται ως ιδιωτικός εκπαιδευτικός σε πανεπιστημιακά φροντιστήρια διδάσκοντας την ενότητα των Ψυχοπαιδαγωγικών και τη Διδακτική της γλώσσας σε καθηγητές υποψηφίους για τον ΑΣΕΠ ή για κατατακτήριες, σε ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης. Παράλληλα έχει ασχοληθεί με τη συγγραφή άρθρων και μελετών που αφορούν την εκπαίδευση όπως για παράδειγμα η τρίτομη μελέτη Συγκριτικής Παιδαγωγικής που αφορά τη συνεξέταση εκπαιδευτικών συστημάτων ευρωπαϊκών χωρών ή τον Εκπαιδευτικό ως Ψυχοθεραπευτή.
Δηλώσεις συμμετοχής για το Σεμινάριο
- στη Γραμματεία του εκπαιδευτηρίου Κύκλος Μάθησης: 210-5758379
- με e-mail στο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
- με e-mail στο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Κόστος συμμετοχής στο Σεμινάριο:
Το κόστος συμμετοχής είναι σαράντα ευρώ (40,00 €), για ανέργους και φοιτητές τριάντα ευρώ (30,00 €).
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας !